Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

On-line ασφαλιστική ενημερότητα από το ΙΚΑ από τις 10 Ιανουαρίου


Από 10 Ιανουαρίου 2012 τίθεται σε παραγωγική λειτουργία η νέα Ηλεκτρονική Υπηρεσία χορήγησης βεβαιώσεων ασφαλιστικής ενημερότητας on line μέσω διαδικτύου
Η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος οργανωτικών και λειτουργικών αλλαγών με μέτρα κατά της γραφειοκρατίας, της αδιαφάνειας και της διαφθοράς, θέτει από 10/1/2012 σε παραγωγική λειτουργία τη διαδικασία on line χορήγησης βεβαιώσεων ασφαλιστικής ενημερότητας, αξιοποιώντας τα δεδομένα του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος.

Μέσω διαδικτύου θα μπορούν να λαμβάνουν βεβαιώσεις ασφαλιστικής ενημερότητας οι:

  • Φορείς ή πρόσωπα που έχουν πιστοποιηθεί ή θα πιστοποιηθούν στο μέλλον(Δημόσιες Υπηρεσίες, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, Τραπεζικά Ιδρύματα, Συμβολαιογράφους κλπ.), τόσο για απογεγραμμένους εργοδότες όσο και για αναπόγραφες επιχειρήσεις/επιτηδευματίες αποκλειστικά για τις συναλλαγές με αυτούς.
  • Απογεγραμμένοι εργοδότες κοινών επιχειρήσεων οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί ή θα πιστοποιηθούν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την υποβολή της ΑΠΔ.
  • Απογεγραμμένοι εργοδότες οικοδομοτεχνικών έργων οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί ή θα πιστοποιηθούν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την υποβολή της ΑΠΔ και μόνο για μεταβίβαση κτίσματος και συμμετοχή σε δημοπρασίες.
Μέσω των υπηρεσιών εσόδων των Υποκαταστημάτων και Παραρτημάτων του Ιδρύματος, θα μπορούν να λαμβάνουν βεβαιώσεις ασφαλιστικής ενημερότητας όλοι οι εργοδότες κοινών επιχειρήσεων και οικοδομοτεχνικών έργων.

Η νέα διαδικασία της on line χορήγησης βεβαιώσεων ασφαλιστικής ενημερότητας θα συνοδεύεται και από τη δυνατότητα επιβεβαίωσης της εγκυρότητάς τους μέσω διαδικτύου, όπως προβλέπεται από την υπ' αριθμ. Φ.11321/25754/1695/15-12-2011 Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Τα οφέλη από την εφαρμογή της on line χορήγησης και επιβεβαίωσης της ασφαλιστικής ενημερότητας είναι σημαντικά, καθώς:
  • Καταπολεμάται στην πράξη η γραφειοκρατία.
  • Μειώνεται περαιτέρω η ανάγκη επισκεψιμότητας των πολιτών στα Υποκαταστήματα του Ιδρύματος. Με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η παραγωγικότητα των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των τρίτων φορέων, των επιχειρήσεων και των πολιτών, γιατί αποδεσμεύεται χρόνος από την εκτέλεση διεκπεραιωτικών εργασιών προς όφελος άλλων εργασιών που προσδίδουν προστιθέμενη αξία.
  • Μηδενίζονται οι περιπτώσεις ύπαρξης πλαστών ασφαλιστικών ενημεροτήτων και εξαλείφονται φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς που ζημιώνουν τόσο τους ασφαλισμένους όσο και τις επιχειρήσεις.
Λεπτομερείς οδηγίες περιλαμβάνονται στην υπ'αριθμ. 97/2011 εγκύκλιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΟΥ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ   

Δεν υπάρχουν σχόλια: